3. Projekt 1
Projekt om Bevægelse
I dette projekt valgte min gruppe at vælge appen mapop.Projekt 1 - Bevægelse og IT

I
dette projekt, har vi valgt at lave en Mapop
omkring: Dansk grammatik, for 4.-6. klassetrin. Der er både opgaver med
skriftlig besvarelse og billede / video besvarelse, derved kommer der ekstra
bevægelse ind i aktiviteten.
Med
dette projekt var målet at få eleverne ud og bevæge sig, samtidig med, at de
lærer grammatiske færdigheder. Ifølge den seneste skolereform skal eleverne
bevæge sig 45 min om dagen i skoletiden. Appen Mapop er derfor en måde, hvorpå man kan integrere dette i
undervisningen, samtidigt med at fagligheden styrkes. Derudover er det en måde
at integrere IT som en naturlig del af undervisningen, og dens indhold og
mediet (mobiltelefonen) kan endvidere være med til at styrke elevernes
motivation, da det er et medie, som eleverne traditionelt ikke forbinder med
faglighed.
Før
aktiviteten skal finde sted, informeres eleverne omkring behovet for at
medbringe mobiltelefoner. Til udførelsen af forløbet inddeles eleverne i
grupper, og hver gruppe skal downloade appen Mapop på én telefon. Den udendørs rute er tilrettelagt således, at
eleverne kommer rundt på skolens område. Længden af ruten, og i hvilket tempo
eleverne skal gennemføre den på, kan tilrettelægges i forhold til den tid, man
har til rådighed, og hvor meget bevægelse delen skal fylde. Vi har valgt, at
opgaven ikke skal udføres på tid, da man på denne måde sikre, at alle elever
kan følge med, og at der er mest mulig fokus på at svare på de stillede
spørgsmål. Grupperne sendes af sted med 1-2 minutter imellem og efter sidste post
afsluttes ruten på telefonen, og eleverne kan med det samme se hvor mange
rigtige, og forkerte svar, de har. Derefter uploades besvarelserne til lærerens
Mapop-bruger. Læreren kan
efterfølgende gennemgå besvarelserne på klassen.

Mapop_rute_dansk
Kode: 25119
Kommentarer
Send en kommentar